Skriveni biseri Levča

Kada u pretraživaču ukucate Levač, osim opštih geografskih karakteristika naići ćete na članke o kulturnoj manifestciji Prođoh Levač, prođoh Šumadiju (popularnom Levačkom saboru), ali i mnogo manje lepe i vesele naslove, poput onih o teškoj finansijskoj i demografskoj situaciji u ovoj opštini, ili meteorološkoj nepogodi koja je zadesila neko mesto u Levču.

Nigde nećete pronaći koliko je Levač lep, divan koliko i divalj. Nema čak ni slika koje bi zaista verno dočarale svu lepotu levačkih predela. A da biste uživali u ovim izuzetnim pejzažima, potrebno vam je manje od sat vremena vožnje od Kragujevca. Mi vas ovog puta vodimo u obliazak nekih skrivenih, gotovo nepoznatih mesta.

Mistična lepota Levča
Siljevica i Bogalinac

Kada se uputite iz Kragujevca prema Kruševcu, naići ćete na Kapiju Levča, staru gostionicu podignutu na mestu gde se graniče rekovačka i kragujevačka teritorija. Nastavite prema Rekovcu, kroz divne šumske predele, i stići ćete do centra ove opštine. Pri izlasku iz njega, ne nastavljate za Kruševac, već se na raskrsnici odvajate desno, prema čuvenom manastiru Kalenić.

Pitoreskne kuće u Gornjem Levču

Dalje prolazite selo Velika Kruševica, i skrećete desno prema selu Siljevica. Put je asfaltiran, ali je vijugav, a možete se zaustaviti bilo gde i uživati u pogledu. Predlažemo da to učinite pored Crkve Svete Petke, koja se nalazi da desne strane puta. Nastavljate kroz šumovite predele, i pre nego što stignete do naseljenog dela ovg sela, skrenite levo. Na kratkoj deonici asfalt se prekida, ali se vrlo brzo nastavlja, i kada ste na samom vrhu brda, zapravo, na visoravni, obavezno još jednom zastanite. Sa jedne strane pogled će se pružati na kupinjake i malinjake, na celi put koji ste upravo prešli, a sa druge visoka brda pod listopadnom šumom.

Nastavite velikom nizbrdicom prema selu Bogalinac. Kada dođete do centra sela, predlažemo da se parkirate i započnete šetnju pored reke. Proći ćete pored nekadašnjeg Doma kulture, danas pretvorenog u strugaru. Proći ćete pored nekoliko kuća, u kojima uglavnom niko ne živi, bar ne stalno, drvenom ćuprijom možete preći reku i nastaviti dalje. Kuće će biti sve ređe, a kada prođete pored nekoliko starih kuća napravljenih od blata još početkom prošlog veka, doći ćete do samog kraja sela.

Jedan putić, a dva izvora

Kako je svaki kraj zapravo jedan novi početak, ovde će otpočeti vaš ulazak u pravi hram prirode. Pre nego što preskočite reku, koja je ovde veoma plitka, sa leve strane možete se osvežiti svežom izvorskom vodom, a onda nastaviti ravnim putem kroz šumu, pored reke. Predlažemo još jednu dvadesetominutnu šetnju do sledećeg izvora, koji meštani nazivaju Ladni točak. A on se nalazi u samoj šumi, sa leve strane, pa ćete ponovo morati preko reke. Iz podnožja ćete videti samo ogromnu skulpturu obraslu mahovinom, koja podseća na lava. Neka naša, srpska sfinga, koju je stvrorila voda.

Kada zaobiđete lava, doći ćete do izvora pitke, hladne, lekovite vode. Šta leči? Leči dušu. Zamislite da sedite u sred šume, udišete čist, hladan, svež vazduh, pijete nezagađenu vodu, osluškujete žubor reke, šuštanje lišća, cvrkut ptica.

Kad se nauživate, odmorite i pročistite, možete napuniti svoje termose vodom i krenuti nazad. Nema nikakve krčme u planini gde biste mogli nešto da prezalogajite, ali ukoliko imate sreće pa naletite na nekog od retkih, lokalnih meštana, nećete otići praznog stomaka. A ono što je sigurno jeste da ćete otići pune duše i vedrih misli. I poželeti da se još koji put ovde vratite.

Ovi preledi idealni su za razvoj etno turizma, ali dok on ne zaživi, uživajte u onome što samo čista i zaista netaknuta priroda može da vam ponudi. Lep je u svako godišnje doba, pa nemojte dugo čekati.

Piše JULIJANA STEVANOVIĆ, portal bistro.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *